duminică, 24 mai 2009

Meditaţii - Coşmarul Stimabilului (Part II)

Hă hă! Nici acu nu s-a întors şi e aproape 15:00. Unde am rămas...la clasa a şaptea nu? Parcă da...când făceam cu Ileana la Română, Engleză şi Franceză. Tot în perioada aia am început să fac cu doamna Vişan la mate. Mă da' de ce-oi fi scris română, engleză şi franceză cu majuscule? 'ah? Nevermind! Şi doamna Vişan era de treabă şi aproape de mine doar că îmi cam dădea teme multicele. Odată m-am făcut că-i miercuri când a încercat sormea să mă trezească ca să nu mă duc că nu-mi făcusem tema şi iar se supăra. Nu de alta da' dacă îmi tot zicea că nu mă mai primeşte, ce puteam să fac şi yo. Tema nu? Hai lasă-mă cu tema că ţi-o bag în fund dacă mă superi. Yo vroiam să mă joc nu să fac tema c-atunci făcusem rost de NFS Underground. Aşa, şi peste 1 an...clasa a opta, kkcitatea. Mama: meditaţii meditaţii...la romănă cu Ileana şi la mate cu dna Vişan. S-a terminat semestrul I, era să rămân corigent la geografie, da' m-a trecut c-a vorbit diriga cu Sotir, i-a fost milă şi oricum învaţasem ceva. Şi pe semestrul II mama s-a trezit că stimabilul ei făcea meditaţii cu Ileana care nu era tocmai profesoară. Şi vroia ea să fac cu cineva priceput că nu concepea să nu iau examenele. Şi-am vorbit cu dna Vişan care după ce mi-a spus că ştie o profesoare foarte, FOARTE BUNĂ de română avea să mi-o recomande pe cea mai îngrozitoare meditatoare din viaţa mea: Doamna Carmen Popescu. Am fost în prima zi cu mama la ea ca să discute ele tarife etc...şi oricum eram tălâmb la vremea aia şi mă ducea mama peste tot unde trebuia să merg prima oară. Şi-au terminat ele de discutat şi după ce a plecat mama m-am simţit ca atunci când mă lăsa singur la grădiniţă peste noapte. Mai ales după ce dantura dnei Carmen spusese că elevii ei nu iau sub 9 la examen. Eu să iau 9? Şi nu-mi dau seama...ori atmosfera din casă ori felul ei de a fi...parcă am simţit că până aici mi-a fost. Nici n-am scris bine 2 rânduri în caiet că ea deja: "NU NE-AM ÎNŢELES!!". Şi-am stat vreo 2 ore la dânsa, mai încordat ca niciodată. Şi aşa uşurat m-am simţit după ce am plecat cum nici nu-ţi poţi imagina. Partea frumoasă era mormanu' de teme pe care mi-l înşirase pe caiet. Trebuia să copiez pe alt caiet tot ce scrisesem la meditaţii, să fac nişte exerciţii dintr-o carte şi să copiez nu ştiu ce texte din altă carte şi să învăţ pe de rost o pagină din una dintre aceste 2 cărţi că m-a pus după aia să cumpăr şi cărţi. Iniţial cred că mi le-a împrumut ca să AM de unde să fac TOATĂ TEMA!! Ce drăguţ...şi-am stat într-o vineri seara de la 7 până pe la 12 să scriu continuu ce-mi dăduse să copiez. Normal că n-am reuşit să termin tot cu toate că am scris până m-am epuizat. Am văzut-o că-i rea şi-am zis să nu fac d-astea aşa de la început. Şi mă duc yo cu tema aproape făcută şi ghici ce-mi zice: "NU ŢI-AI FĂCUT TEMA!! NU NE-AM ÎNŢELES!!". Cum domne când am scris ca un bezmetic?! Asta am gândit că îţi dai seama că nu deschideam gura în faţa ei. Şi auzi la ea că cică n-are nimic, stau la ea până termin tema. Şi m-a ţinut aproape 6 ore în loc de 2 de s-a speriat mama, a sunat-o şi asta că "Staţi liniştită doamnă că nu şi-a făcut tema şi acu' stă pănă o termină!". Am făcut 2 ore meditaţiile, 3 ore am copiat la alea de nu le terminasem şi încă vreo oră m-a pus în bucătărie să învăţ pagina aia. Cât am stat acolo mă gândeam cum să mă încalţ să nu mă vadă şi să fug să evadez că nu mă mai lăsa să plec. Dar nu prea puteam că dacă deschideam uşa la bucătărie ca s-o iau spre hol intram în aria ei vizuală şi mă prindea. Poate doar dacă luam adidaşii în mână şi fugeam în ciorapi pe scări că altfel n-aveam cum şi mai trebuia să descui şi uşa. Şi am învăţat păn' la urmă vreo 15% din pagina aia m-am făcut că spun m-a trimis să mai învăţ, am mai reţinut 4% şi după aia am început să mă plâng că nu pot să mă concentrez, că-s obosit şi m-a lăsat să plec pân' la urmă. Data viitoare la fel...tot 6 ore şi m-a lăsat să plec după ce a văzut că se întunecă afară. Şi-mi tot povestea cum l-a ţinut pe un fost elev până la 4 dimineaţa că tot nu vroia să înveţe ca şi mine. Cre' că minţea că doar nu-l trimitea p-ăla acasă pe jos. Şi a mai trecut o săptămână, trebuia iar să plec...tema o aveam la fel de "făcută" şi i-am zis lu' mama că nu mai vreau să mă duc, ea că "Da? Bine! Du-te! Ca să înveţi!". Şi-am plecat, am luat tramvaiul şi cănd am văzut staţia, s-a oprit tramvaiul, s-au deschis uşile, m-am uitat lung şi-am zis NU. Şi s-au închis uşile şi a plecat tramvaiul. Şi-am fost pe la Universitate, Romană, Ştefan cel Mare cred...m-am plimbat ceva de speriat. Şi vroiam să merg la net da' am fost prea cuminte ca să cheltui banii de meditaţii. Şi m-am întors ca idiotu' după 2 ore în loc să mai lipsesc vreo 4 măcar. Şi m-a dus mama de mânuţă yo nuuuuuuu am început să fac ca toate alea. Dna Carmen că de ce am fugit...yo că nu mi-am făcut tema şi că bine. M-a ţinut 2 ore şi gata, acasă cu mine. Peste o săptămână m-am dus iar cu tema şi mai incompletă. Când a văzut asta: "NU se poate! Tu nu vrei să înveţi! Gata nu-ţi mai dau nicio temă să-mi zici tu când o să vrei că...ea gata!". Nu-mi venea să cred ce vorbe divine aveau să-mi alinte timpanele. Ce putea să faCĂ CĂ dacă mă pedepsea, iar nu mă mai duceam următoarea dată, îi dădeam peste cap orarul...iar se speria mama. Că era foarte calculată femeia. Ajungeam la şi 7 minute: "AI ÎNTÂRZIAT!!!". Pey n-a venit tramvaiul..."Cum?? Iei tramvaiul pentru 2 staţii??". Parcă luasem taxiul până-n colţ. Şi oricum dacă o suna iar pe mama să-i spună că n-am ajuns...probabil că nu mă mai duceam deloc. C-a înnebunit atunci când a auzit că nu eram la meditaţii după ce plecasem de mai bine de juma' de oră. Mama a înnebunit nu dna Carmen. Sau a înnebunit şi dna Carmen dar mai puţin cu toate că yo nu cred c-ar fi înnebunit. Şi păn' la urmă am ajuns să fac de 2 ori pe săptămână, nu-mi mai dădea teme şi mergeam la 8 jumate dimineaţa când eram cheaun. M-a pus să scriu 2 propoziţii: "Boxerul stătea în corzi." şi "Cânta la corzi." iar yo am scris "Boxerul stătea în corzi şi cânta la corzi.". Şi ea n-a observat iniţial iar yo mi-am dat seama pe la jumatea paginii. Nu ştiam cum să fac să nu vadă şi exact când să dau pagina a observat. Ce a urmat apoi....DOAMNE FEREŞTE!!! şi-a făcut cruce cu patimă, a şters repede cu pasta etc. Ca să nu mai spun că n-aveam voie să greşesc o literă că cică "TU NU ÎNŢELEGI CĂ-ŢI ANULEAZĂ EXAMENUL??", cum naiba mă că la toate examenele îţi zice că poţi să tai cu o linie. Acum mă aştept să se găsească măcar unu să se dea rotund cu: "Moamă dacă eram yo ce făceam, ce beleam!!". Pey într-una din dăţile în care m-am dus cu tema "făcută" se uita ea lung cu un zămbet aproximativ cinic spunând că o să stau până ne prinde noaptea ca să fac tema. Şi dacă am avut impresia că a zâmbit am afişat şi yo un zâmbeţel delicat. POC o carte d-aia de 100 de pagini peste faţă: "TU SĂ NU TE MAI STRÂMBI LA MINE!!". Adică n-am făcut mai nimic şi m-a pocnit în aşa hal? Îţi dai seama ce mă bătea dacă făceam ce te gândeşti tu c-ai fi belit la ea? Şi asta a fost doamna Carmen. Şi a avut dreptate...am luat 9,95 la examen, da' citit invers. Şi mi-a pus meditaţii pân' la urmă şi la geografie cu doamna Drăghici care era super de treabă şi foarte amuzantă. Am început odată să râd ca prostu' de nu mă mai opream. Am reuşit abia după ce m-a ameninţat că mă trimite acasă şi nu mă mai primeşte. Şi am luat toate examenele şi-am intrat şi la un liceu care a fost LICEU şi yo zic c-a fost cât se poate de bine în condiţiile de faţă.

Niciun comentariu: